Skip to main content

Els Estats Units acullen el primer campus internacional del Girona

L’esdeveniment s’està celebrant a la ciutat de Palmyra (Pennsylvania) amb la participació de més de 90 nens i nenes.

El Girona FC fa un pas més en la seva estratègia d’internacionalització amb la celebració del primer campus internacional als Estats Units, concretament a  Palmyra, a l’estat de Pennsylvania. L’esdeveniment té lloc del 23 al 27 de juny. 

Aquesta iniciativa forma part del projecte “Football Experiences”, llançat el 2022 amb l'objectiu d'oferir experiències reals i immersives a futbolistes, entrenadors i equips d'arreu del món, donant-los l’oportunitat de conèixer des de dins la metodologia i estructura del Club.

El campus de Palmyra neix fruit del vincle establert amb el club Iron Valley United, a través de l'agència catalana Iberia Sports,  després que un grup de jugadores visités Girona. Ara, aquesta col·laboració pren forma amb un campus que compta amb la participació de més de 90 nens i nenes d'entre 6 i 15 anys, que estan entrenant amb la mateixa metodologia que fan servir els jugadors de l’Acadèmia del Girona FC.

Tres professionals de l'Acadèmia blanc-i-vermella s’han desplaçat als Estats Units per dirigir les sessions: Abel Trias (coordinador de Futbol 7), Òscar German (entrenador del Cadet A) i Pau Pujols (entrenador del Benjamí A). L’objectiu final és establir una base sòlida de relació internacional i convidar els participants a viure una "Girona Week" al novembre de 2025, una experiència completa a les instal·lacions del Club, amb entrenaments, formació, i l’assistència a un partit del primer equip a Montilivi.

Expansió a Àsia

D’altra banda, i consolidant el seu creixement a l’Àsia, el Girona durà a terme una gira de clínics al Japó entre el 4 i el 9 d’agost d’aquest any, amb parades a les ciutats de Shizuoka, Yamanashi i Nagoya. Dos entrenadors del Club treballaran amb prop d’un centenar de joves jugadors i jugadores locals per transmetre la filosofia i valors del Girona. Aquesta activitat sorgeix del programa “Academy 360”, que des de la temporada 2022-2023, i amb la col·laboració de l'agència catalana TomoFootball, ofereix estades formatives a Girona. A més, el Club ha signat un acord de patrocini amb l’empresa japonesa Shalf, que tindrà presència com a patrocinador a l’Acadèmia durant tres temporades i que, com a part de l'acord, promourà aquestes activitats al territori nipó.

Compromís amb el turisme esportiu i l’intercanvi cultural

Amb aquestes iniciatives, el Girona reforça el seu posicionament com a referent en turisme esportiu, promovent experiències futbolístiques internacionals que generen retorn econòmic per al Club i el territori. El Girona aposta clarament per l’intercanvi cultural i esportiu, així com per un model de creixement sostenible i amb vocació global, connectant Girona  amb el món a través del futbol.