Skip to main content

PRÈVIA I Athletic Club vs. Girona FC

Visita a l'històric San Mamés

Visita al camp de l'Athletic Club per tractar de posar a prova el bon moment de l'equip en un estadi sempre complicat i davant un rival que aquest curs està fent les coses molt bé. Setens a la classificació amb 32 punts, els bascos estan immersos en la lluita per competicions europees. Dos terços dels punts que acumulen els han aconseguit com a locals i són els quarts millors només per darrere de Barça, Madrid i el mateix Girona. Això sí, arribaran a la cita després d'haver perdut per la mínima al camp de l'Atlético de Madrid i amb la necessitat de refer-se en un inici d'any en el qual han ensopegat més del compte.

Amb Valverde, l'Athletic és fidel a un futbol vertical i pràctic, però a la vegada té una proposta ofensiva i sap llegir molt bé que toca fer en cada fase del partit. A través de la solidesa defensiva han deixat la seva porteria a zero en molts partits, i a la vegada també s'han convertit en un conjunt golejador. Un atac voraç, amb jugadors de talent per associar-se i també ràpids per fer mal a l'espai, al mateix temps que d'altres que dominen a la perfecció l'àrea. Iñaki Williams acumula cinc dianes, tot i travessar una sequera de gol, i amb el seu germà Nico, que n'ha fet quatre, fan una parella letal. Sancet lidera la taula de golejadors amb vuit, sent un perill des de segona línia, i Guruzeta amb cinc gols més completa una davantera amb recursos i perfils diferents. Un equip que també compta com noms emblemàtics com els de Muniain o el retornat Ander Herrera, a més de futbolistes durs al darrere com la dupla formada per Iñigo Martínez i Yeray a l'eix, protegits per un Unai Simón, internacional per Espanya sota pals.

El Girona haurà de trencar amb uns precedents poc favorables. Catalans i bascos s'han enfrontat en fins a cinc ocasions, amb dues victòries pels de Míchel i tres pels de Valverde. Ambdues a Montilivi, l'última a la primera volta per 2 a 1, però cap a domicili. Avui, els gironins tindran una nova oportunitat per assaltar San Mamés.