Skip to main content
primer equip

PRÈVIA I Girona vs. Huesca: per recuperar la força de Montilivi

El partit, corresponent a la jornada 37, tindrà lloc a Montilivi a partir de les 20:30h.

Amb la meritòria victòria a Lugo com a precedent, el Girona rep demà un Huesca que ha esdevingut una de les sorpreses en positiu del campionat vigent. L'equip aragonès, dirigit per un tècnic veterà i experimentat com Anquela, sumant nou dels últims quinze punts possibles, ha aconseguit fer-se un lloc al play-off. Els de l’Alcoraz no coneixen la derrota des de fa dotze jornades, essent el Zaragoza a principis de febrer l'últim conjunt en derrotar-los. Uns registres que deixen en evidència el potencial d'un equip que, si bé a principi de curs pecava de poca contundència a domicili, en les últimes dates ha assolit una millora considerable en aquests registres, i és que malgrat comptar amb quatre derrotes, totes elles daten de l'inici del campionat. Enguany, des de l'ensopegada a Cádiz a començaments del passat novembre, no ha tornat a perdre a camp rival, acumulant tres victòries i una gran quantitat d'empats, fins a vuit.

Cinquens a la classificació, amb cinquanta-cinc punts, i dins de play-off des que la passada jornada va aconseguir desbancar l'Oviedo, són un dels equips menys golejats de la categoria, amb trenta-quatre gols encaixats. Una faceta, la defensiva, en la qual han assolit una considerable millora durant l'evolució del campionat. En atac també ressalten per sobre de la resta de conjunts, i és que malgrat no comptar amb una referència clara, són un dels equips més anotadors de la Lliga 123, amb quaranta-sis dianes a favor, si bé és cert que gran part dels matxs dels aragonesos solen decidir-se per la mínima, amb resultats molt ajustats. Samu Sáiz, un migcampista tècnic i amb molta arribada, no només lidera el joc del Huesca sinó també la taula de màxims anotadors, amb vuit gols, seguit de futbolistes com Vadillo, ràpid i amb bon u contra u, o Melero, una de les altres peces indispensables del mig del camp, amb set. L'efectiu ariet Borja Lázaro, amb sis, el punyent extrem David Ferreiro, amb cinc, o l'hàbil davanter Vinícius Araujo, arribat del València al mercat d'hivern, amb dos, esdevindran també clares amenaces pel Girona, que haurà de buscar la forma de contrarestar-les.

El precedent més fresc, la victòria a l'Alcoraz de la primera volta de campionat, on el Girona va ser capaç de donar la volta a un gol inicial de Nagore amb dues dianes de Portu i Borja. L'històric de l’enfrontament entre ambdues esquadres reparteix els quinze duels disputats en set victòries gironines, quatre empats i quatre derrotes. Això sí, totes elles a domicili, i és que a Montilivi el conjunt blaugrana mai hi ha guanyat, sumant només tres dels vint-i-un punts en joc.