Remuntada d’orgull a Anoeta (1-2)
Un doblet de Tsygankov permet al Girona sortir del descens en la jornada en que Arnau suma 100 partits a Primera
El Girona ha signat a Anoeta una victòria d’orgull, d’aquelles que poden marcar un punt d’inflexió en una temporada, gràcies al doblet d’un inspiradíssim Viktor Tsygankov, que ja ha sumat tres dianes a la Lliga. L’equip de Míchel ha capgirat el gol inicial de Guedes i ha sortit de la zona de descens amb un triomf tan treballat com merescut. En un partit ple de simbolisme, Arnau Martínez, avui capità, ha celebrat els seus 100 partits a Primera Divisió, mentre que Azzedine Ounahi ha estat escollit MVP després d’una exhibició de personalitat i creativitat al mig del camp, inclosa l’assistència del primer gol gironí.
El matx no ha començat fàcil per als blanc-i-vermells. La Real Sociedad ha colpejat d’entrada, amb ritme i ocasions. Al minut 2, Kubo ja ha avisat amb un xut creuat, i poc després Gazzaniga ha respost amb seguretat davant Brais Méndez. El Girona, però, ha trobat el seu lloc a través de la possessió, guanyant metres i calma, i fins i tot Tsygankov ha forçat una gran intervenció de Remiro al minut 18. Tot i això, quan millor semblava posicionat l’equip de Míchel, una passada de Zubeldia ha deixat Guedes sol per fer l’1-0 al minut 34.
A la represa, el Girona ha sortit amb més intenció i amb la sensació que la remuntada era possible. Arnau, actiu i valent en el seu dia més especial, ha fregat l’empat amb un xut sec que ha sortit a tocar del pal. Ounahi, omnipresent, ha dirigit cada atac amb criteri i també ha provat sort des de la frontal. El partit s’ha obert, però a ningú li sortia l’última passada… fins que el futbol ha fet justícia.
Al minut 75, una transició modèlica conduïda pel mateix Ounahi ha deixat Tsygankov en situació franca. L’ucraïnès no ha fallat: toc precís, 1-1 i canvi total d’inèrcia. La Real ha intentat reaccionar, però el Girona ha trobat cada cop més espais al contraatac. I allà ha aparegut de nou el protagonista de la nit.
Al minut 84, Álex Moreno ha filtrat una passada intel·ligent al cor de l’àrea i Tsygankov, amb una genial rematada de taló, ha signat l’1-2 i ha silenciat Anoeta. Un gol de classe mundial per culminar una actuació memorable.
En els minuts finals, el Girona ha resistit amb ofici, empès per un Arnau que ha exercit de capità amb autoritat i per un Ounahi que ha acabat coronat com a millor jugador del partit.
Amb aquest triomf, els blanc-i-vermells han escalat fins als 15 punts i han abandonat la zona de descens. Setmana vinent, Montilivi viurà un duel majúscul contra l’Atlético de Madrid.