El partit que va tenir lloc aquest diumenge a Montilivi va ser més que un partit. Va ser un pas més per visibilitzar el futbol femení. Així ho van entendre també les més de mil persones que van presenciar l’enfrontament entre el primer equip femení del Girona FC i el Sant Cugat. Justament abans de començar el matx les dues capitanes van llegir un manifest conjunt en el que es deixava ben clar l’esperit del que s’estava vivint: “Lluitem pels drets, la igualtat d’oportunitats, l’equitat i la justícia”, afirmava aquest parlament.
Pel que fa a l’aspecte estrictament esportiu, el matx corresponia a la segona jornada del play-off d’ascens a Primera Nacional. En aquesta fase les jugadores d’Eduard Sanmartín, després del partit d’aquest diumenge, acumulen una victòria i un empat.
En el matx d’aquest cap de setmana es varen avançar les visitants. Les gironines, però, a la segona part posaven una marxa més i en poc més de dos minuts, Xènia Casadevall i Paula Lloret remuntaven el partit. Però quan faltaven vint minuts perquè l’àrbitre xiulés el final, les de Sant Cugat van anotar un segon gol, deixant el 2-2 definitiu en el marcador.